IKUTAN????

Posted on 1:34 AM by PeJuaNg IsLaM

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Pakaian wanita pada masa kini yang mendedahkan aurat banyak membawa bencana kepada masyarakat umat islam pada masa kini... Cara fesyen para wanita islam pada masa kini byk mnarik perhatian anak2 muda remaja dan org dewasa, sehingga mereka tidak dpt menahan nafsu mereka terhada segala pakaian2 yg memalukan itu. Para lelaki tidak dpt melawan fitnah si cantik manis yg trdedah setengah badanya dengan pandangannya.

SATU PERSOALAN...

Siapa yg mencipta semua fesyen pakaian ini.??

mereka ialah segolongan peniaga yg kbnykannya dari bangsa YAHUDI, yang inginkan supaya kacau bilau berlaku pada umat islam, sehingga mereka dapat membunuh akhlak mulia para umat islam yang dulunya menjadi benteng kukuh umat islam dari segala maksiat di muka bumi ini.

Sebenarnya rekaan fesyen ini telah mencipta berbagai2 cara yg menrik fitnah dan pengaruh ramai kepada penyelewengan kepada syariat sebenar pemakaian mengikut islam meskipun mereka telah mnyentuh batas kesopanan manusia. Niat sebenar para YAHUDI mereka fesyen yg cntik adalah agar umat islam mengikut fesyen mereka yg kini boleh dikataka telah berjaya..
boleh dikatakan kebanyakan wanita islam sanggup untuk menunggalkan syariat islam kerana ingin mengikuti perkembangan fesyen yg direka oleh pihak kufar..

Mmg menyedihkan kerana wanita umat islam sanggup meniru fesyen dari pihak kufar secara membuta tuli sahaja...bkn wanita sahaja yg terlibat dlm hal ini.. Para lelaki yg dikatakan sebagai bakal pemimpin umat islam pada masa hadapan kini mengikut perkembangan fesyen dan segalanya dari YAHUDI secara membuta sahaja.. Meniru secara membuta tuli merupakan gejala2 yg terbesar, dan bencana yang paling membinasakan dalam hal melemahkan peringatan(nasihat antara satu sama lain), merendahkan keperibadian,merosakkan akhlak, membunuh kelelakian, menyebarkan penyakit yg berkenaan dengan hati, menghilangkan maruah dan harga diri terutama kepada wanita dan mengikut syahwat dan nafsu berahi.

Alexis Carlyle telah menulis dakam bukunya MANUSIA,,,,ITULAH YANG MASIH TIDAK TERKENAL, katanya : Ketika bergerak naluri di dalam jiwa manusia, akan terpancarlah sejenis benda yang akan menyerap ke dalam darah, kemudian dia menuju ke otaknya lalu mencederakannya, maka dia pun tidak lagi mampu untuk mengeluarkan fikiran yang bersih suci.

At-Tirmizi telah meriwayatkan daripada Abdullah bin Amru r.a bahawasanya Rasulullah s.a.w. telah bersabda :
"Bukan dari golongan kita, siapa yang meniru-niru dengan orang yang bukan dari golongan kita. Jangan kamu meniru-niru kaum Yahudi dan jangan juga denga kaum Nasrani!"

  • Imam Ahmad dan Abu Daud telah meriwayatkan daripada Ibnu Umar r.a. katanya, bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda : "Siapa yang meniru-niru sesuatu kaum, maka mereka dikira sama dengan kaum itu."
  • At-Tirmizi telah meriwayatkan daripada Nabi s.a.w. katanya:"Janganlah seseorang kamu menjadi pak turut! Dia berkata : Aku ikut orang ramai, jika orang ramai buat baik, aku pun buat baik. Jika orang ramai buat jahat, aku juga buat jahat. Tetapi hendaklah kamu menegakkan diri kamu sendiri. Jika orang ramai buat baik, hendaklah kamu membuat baik. Tetapi jika orang ramai buat jahat, hendaklah kamu tidak membuat jahat kepada mereka."
Dalil larangan yang mengandungi hadith2 Nabi diatas td semuanya mengingatkan kita supaya jangan meniru orang asing di dalam kelakuan mereka, perjalanan mereka, adat kebiasaan mereka dan dalam pemakaian mereka untukpentauladanan yang kita sebutkannya sebelum ini..

Tetapi peniruan terhadap apa yang mendatangkan manfaat kepada umat islam dalam segi ilmu pengetahuan, atau yang boleh membangunkan umat islam dalam segi kebendaan dan ketamadunan, seperti ilmu kedoktoran, ilmu seni bina, ilmu fizik, ilmu-ilmu mengenai rahsia atom, dan cara2 peperangan yang moden dan seumpamanya itu, maka ia dihukumkan harus.

Firman Allah S.W.T : " Dan perlengkapkanlah diri kamu untuk menghadapi mereka sekadar kemampuan kamu dari kekuatan."...

0 comments:

Post a Comment